1. Klikk på lenken til
Webmail pålogging
(åpnes i nytt vindu).
2. Skriv inn din e-postadresse og ditt passord, og velg "Administrasjon av e-postkontoer" før du klikker "Logg på".
3. Har du skrevet riktig passord vil du få opp et skjermbilde hvor du kan velge mellom Mail-administrasjon og Virus & spam.
Klikk på Mail-administrasjon.
4. Bakerst på linja hvor du ser din e-postadresse er det en link som heter "Rediger". Klikk på denne.
5. Nå kan du skrive inn nytt passord (på minst 6 tegn). Passordet må skrives inn to ganger for å bekreftes.
6. Her kan du også velge å videresende e-posten til en annen e-postadresse du har fra før.
Dette er ikke nødvendig hvis du skal bruke epostleseren din (f.eks. Outlook) til @dalvik.no adressen (se hjelp til oppsett under).
Vil du istedet videresende til en e-postadresse du har fra før klikker du "Ja" på "Ønskes mail videresendt til andre e-mail kontoer?",
fyll inn adressen og klikk "Neste".
7. Klikk til slutt "Lagre".
8. Du skal nå se "Handling gjennomført" et kort øyeblikk, og da er endringene lagret. Vinduet kan lukkes.
Nå kan du logge inn på Webmail for å lese og sende e-post.
Har du valgt å videresende e-posten til en annen adresse vil all e-post til @dalvik.no adressen din bli videresendt til den andre adressen,
og du vil ikke få lest den på Webmailen.
Ønsker du å bruke en vanlig e-postleser (f.eks Outlook) til @dalvik.no adressen må du sette opp dette i e-postleseren (se hjelp om dette nedenfor),
og du må også slå av videresending hvis du har valgt dette.
Hvis du ikke har endret passordet du har fått utdelt må du gjøre dette først. Se hjelp til dette ovenfor.
Har du satt opp videresending til en annen adresse så kan dette tas bort nå.
Følg oppskriften her for din epostleser og bruk nøkkelinformasjonen under:
Oppsett av e-postprogrammer
Nøkkelinformasjon:
E-postadresse: <dittnavn>@dalvik.no
Brukernavn: <dittnavn>@dalvik.no
POP3 server: pop.dalvik.no
SMTP server: smtp.dalvik.no (evt. customer-smtp.one.com)
SMTP port nummer: 2525
Problemer med å sende epost?
Noen internettleverandører (bl.a. Tele2) har sperret for utsending av epost fra andre servere enn sine egne for å hindre spredning av søppel-epost.
Hvis du ikke får sendt epost kan dette være årsaken.
Det er en ting du kan gjøre for å løse problemet: Forandre SMPT porten fra 25 til 2525. Se gjennom oppskriften over for din epostleser for beskrivelse.
Har du fortsatt problemer, ring meg på 94899075.